Inwerkingtreding: Augustus 2025
More2Detect B.V. voert jaarlijks diverse particuliere onderzoeken uit. Als erkend recherchebureau hechten wij grote waarde aan zorgvuldigheid, integriteit en klanttevredenheid.
Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij vragen u in dat geval zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, telefonisch of per e-mail. Wij doen er alles aan om uw klacht direct en naar tevredenheid op te lossen. Indien dit niet lukt, kunt u gebruikmaken van onderstaande formele klachtenregeling. Wij zien klachten als een kans om onze dienstverlening continu te verbeteren.
Naast de interne klachtenprocedure kunt u zich, indien u dat wenst, wenden tot de onafhankelijke Commissie van Beroep van de Nederlandse Veiligheidsbranche.
Artikel 1. Definities en reikwijdte
In deze regeling wordt verstaan onder:
- De organisatie: More2Detect B.V.;
- De klager: degene wiens belang rechtstreeks betrokken is bij een gedraging, uitlating of uitvoering van de organisatie en/of haar medewerkers;
- Een gedraging: het handelen of nalaten van de organisatie of haar medewerkers;
- De beklaagde: de organisatie waartegen een klacht is ingediend;
Een klaagschrift: een schriftelijke klacht tegen een gedraging van de beklaagde; - De klachtencommissie: de commissie van beroep van de Nederlandse
- Veiligheidsbranche, die bevoegd is klachten in tweede aanleg in behandeling te nemen;
- Een beroepschrift: een schriftelijke klacht tegen de beslissing van de directie, het uitblijven van een beslissing van de directie of een gedraging van de directie.
Artikel 2. Toepassingsgebied
Deze regeling is van toepassing op klachten over gedragingen, uitlatingen en/of uitvoering van More2Detect B.V. en haar medewerkers.
Artikel 3. Wijze van indienen
- U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen bij de directie van More2Detect B.V. Een klacht wordt altijd behandeld door een medewerker die niet direct betrokken is bij de kwestie. Binnen twee weken ontvangt u een bevestiging van ontvangst en informatie over de verdere behandeling.
- Een klaagschrift moet minimaal de volgende gegevens bevatten: naam en adres van de klager; datum; omschrijving van de gedraging waartegen bezwaar wordt gemaakt; de gronden van het bezwaar.
- Een klaagschrift dient ondertekend te zijn. Indien niet aan bovenstaande vereisten wordt voldaan, krijgt de klager twee weken de gelegenheid om het verzuim te herstellen.
- Indien dit niet gebeurt, wordt de klacht niet in behandeling genomen.
Artikel 4. Termijn indienen
Een klacht dient te worden ingediend binnen zes weken na de gedraging waarover wordt geklaagd.
Artikel 5. Kosteloze behandeling
De behandeling van klachten bij More2Detect B.V. is kosteloos.
Artikel 6. Ontvangstbevestiging
Binnen twee weken na ontvangst van het klaagschrift ontvangt de klager een schriftelijke bevestiging van ontvangst.
Artikel 7. Kennisgeving aan Justis
Conform de wettelijke verplichtingen wordt een kopie van het klaagschrift binnen twee weken na ontvangst doorgestuurd aan de Dienst Justis van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
Artikel 8. Mondelinge behandeling
- De directie onderzoekt de klacht en nodigt de klager uit voor een persoonlijk gesprek.
- Tijdens dit gesprek kan de klager zijn standpunt toelichten. De directie kan tevens inlichtingen bij derden inwinnen.
Artikel 9. Schriftelijke behandeling
- Indien de klager niet gehoord wenst te worden, volgt een schriftelijke behandeling.
- Indien het klaagschrift niet voldoet aan de vereisten uit artikel 3, wordt de klacht niet in behandeling genomen.
Artikel 10. Beslistermijn
De directie beslist binnen zes weken na ontvangst van het klaagschrift.
Artikel 11. Schriftelijke mededeling
De beslissing op de klacht wordt schriftelijk aan de klager medegedeeld.
Artikel 12. Privacy en AVG
Bij het indienen en behandelen van een klacht kunnen persoonsgegevens worden verwerkt. More2Detect B.V. handelt hierbij conform de Gedragscode Particulier Onderzoeker en de AVG. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Privacyverklaring op de website, waarin staat welke gegevens worden verwerkt en met welk doel.
